Wednesday, March 28, 2007

PCM Managementul Costului de Proiect (Project Cost Management)

PCM Managementul Costului de Proiect (Project Cost Management)

PCM Managementul Costului de Proiect (Project Cost Management) include procesele cerute care sa asigure ca proiectul va fi finalizat in limitele bugetului aprobat. Principalele subprocese ale PCM Managementul Costului de Proiect (Project Cost Management) 1.Planificarea resurselor (Resource Planning) determinind care resurse(oameni, echipament,materiale) si ce cantitati in parte, ar trebui utilizate pentru a operationaliza activitatile de proiect. 2.Estimarea Costului (Cost Estimating) - dezvoltarea unei aproximatii(estimari)a costului resurselor necesare finalziarii activitatilor proiectului. 3.Bugetarea Costului (Cost Budgeting) alocarea unei estimari de cost generale a activitatilor de munca depusa indiviidual. 4.Controlul Costului(Cost Control) controlul tuturor schimbarilor bugetului de proiect. PCM Managementul Costului de Proiect este in special preocuoat cu costul resurselor necesare finalizarii activitatilor proiectului. Oricum PCM Managementul Costului de Proiect ar trebui sa considere efectul deciziilor de proiect asupra costurilor, prin folosirea produslui proiectului. De exemplu, limitind numarul de verificari/revizuiri ale proiectului se poate reduce costul de proiect ridicind insa cheltuielile legate de exploatare pe care le va intreprinde clientul insa. Aceasta perspectiva ampla de privire a PCM Managementul Costului de Proiect este deseori denumita costurile ciclului de viata(life cycle costing) . Life cycle costing impreuna cu tehnicile de Ingineria Valorii sunt folosite pentru reducerea costului si timpului,pentru cresterea calitatii si performantei cit sipentru optimizarea macanismului de decizie. In multe zone de aplicatie, previzionind si analizind perspectiva performantei financiare a prodsului proiectului e facuta exterior proiectului. In altele (in cazul proiectelor de investitii mobiliare), PCM Managementul Costului de Proiect include de aemenea acest efort. Cind asemenea predictii si analize sunt incluse, PCM Managementul Costului de Proiect va include procese aditionale si tehnici numeroase de managemnt general cum ar fi contul de profit si pierderi, elementele de fezabilitate, rata profitului, rata dobinzii, perioada de amortizare. PCM Managementul Costului de Proiect ar trebui sa considere de asemenea si informatiile care vin din partea participantilor (stakeholders) - diferiti participanti pot masura si dimensiona costurile proiectului in maniere specifice si in momente cu totul diferite ale proiectului. De exeplu, costul de achizitie al unui articol poate fi masurat in diferite momente, cind e sesizat ca necesar cind cadrul proiectului, cind e comandat furnizorului, cind e livrat, cind e exploatat si in functiune sau/si cind e trecut in evidentele contabile. Cind costurile proiectului sunt folosite ca o componenta de recompensa sau de recunoasterea sistemului, costurile controlabile si necontrolabile ar trebui estimate si bugetate separat, cu scopul de a asigura astfel faptul ca premierea va reflecta performanta respectiva. In cazul unor proiecte, in special in cazul celor reduse ca dimensiune, planificarea resurselor (resource planning), estimarea de costuri(cost estimating) cit si bugetarea costurilor(cost budgeting) sunt strict legate de faptul ca ele sunt privite ca un singur proces(pot fi efectuate de un singur individ in cadrul unei perioade scurte de timp). Ele sunt prezentate ca procese distincte deoarece instrumentele in parte, sunt diferite. Abilitatea de a influenta costurile este cea mai mare in perioadele initiale ale proiectului cit multe din obiective nu au o definire limpede si riguroasa. Analiza principalelor subprocese ale PCM 1.Planificarea resurselor (Resource Planning) preliminarii wbs work breakdown structure informatii istorice scope statement descrierea generala de resurse estimarile duratei activitatilor instrumente judecata de expert identificarea alternativelor software de management de proiect rezultate cerintele de resurse 2.Estimarea Costului (Cost Estimating) preliminarii wbs work breakdown structure necesarul de resurse cotatiile resurselor estimarile duratelor activitatilor estimatoare informatie istorica riscurile instrumente estimarile folosind analogia modelarea parametrica estimarea bottom up mijloace computerizate metode suplimentare de estimarea costurilor rezultate estimarea costurilor sprijimul detaiilor de proiect prin evidenta costurilor lor plan de managemnetul costului 3.Bugetarea Costului (Cost Budgeting) preliminarii estimarea costurilorwbs work breakdown structure agenda proiectului planul de managementul riscului instrumente tehnici si instrumente de bugetarea costurilor rezultate costuri initiale (cost baseline) 4.Controlul Costului(Cost Control) controlul tuturor schimbarilor bugetului de proiect. preliminarii costuri initiale (cost baseline) rapoarte de activitate cerinte de schimbare planul de managemnt al costului instrumente sistemul de control a schimbarii costului masurarea performantei/rezultatului managemntul valorii adaugate (EVM) earned value management planificare aditionala instrumente computerizate rezultate estimarile de costuri revizuite actualizari de buget actiuni corective estimarea la finalizare inchiderea proiectului lectii invatate, ceea ce e dobindit ca experienta

No comments: