Wednesday, March 28, 2007

cele 5procese ale proiectului - dupa sunny si kim baker

Cele 5procese ale proiectului - dupa sunny si kim baker initirea proiectului Identificarea participantilor (stakeholders) incluzind membrii echipei de implementarea proiectului. Analiza legata de fezabilitate ceea ce determina valoarea proiectului. Aprecierea, studiul, analiza si deciderea daca riscurile asociate proiectului sunt corespunzatoare gradului de reusita care este corespunzator proiectului. Determinarea a ceea ce trebuie ca proiectul sa indeplineasca la finalizare. Definirea obiectivelor generale ale proiectului(overall project goals). Definirea expectantelor participantilor a clientilor, managementului, furnizorilor,sponsorilor. Definirea intentiei, anvergurii, telului general(general project scope). Realizarea Darii de Seama a proiectului(Statement of Work - SOW) care consemneaza tipul de operatiuni, procedurile si rezultatele aprobate(approved deliverable) cit si linii calauzitoare generale ale proiectului. Procese de planificare Rafinarea anvergurii proiectului(project scope) ceea ce include identificarea balantei cerute intre rezultate, timpul avut la dispozitie, resursele si calitatea atinsa. Selectarea sarcinilor(tasks) si a activitatilor care vor conduce la atingerea telurilor proiectului. Secventializarea activitatilor(ordonarea - secquencing) in maniera cea mai eficienta posibil. Dezvoltarea unei agende/planificator(workable schedule) realizabila si a unui buget de alocarea resurselor catre activitati cerute pentru finalizarea proiectului. Aprobarea, obtinerea aprobarii planului de catre participantii corespunzatori. Procese de executie Conducerea echipei de proiect. Contactul si sedintele tinute cu membrii echipei de proiect. Comunicarea cu participantii la proiect(stakeholders). Lupta ferbinte, anti incendiu(rezolvarea conflictelor din fasha) si a celor aparute pe parcurs. Asigurarea resurselor necesare(bani,oameni, echipamente) pentru derularea proiectului. Procese de control Monitorizarea progreselor din cadrul proiectului, a evolutiei proiectului cit si a devierii de la plan. Intreprinderea actiunilor corective pentru a putea rezolva obstacolele zilnice cit si problemele caracteristice si comune derularii proiectelor. Adaptarea nivelului de resurse in asa fel incit sa asigure finalizarea la timp a operatiunilor planificate in cadrul proiectului. Schimbarea anvergurii proiectului(project scope) in vederea compatibilizarii cu scopul proiectului(dar numai cind masura intreprinsa e corespunzatoare proiectului si are consecinte conforme proiectului). Intoarcerea la stadiul de planificare, pentru efectuarea ajustarilor planului de proiect atunci cind se impun schimbari aprobate de participantii la proiect(stakeholders). Documentarea si obtinerea aprobarii pentru toate schimbarile in planurile si specificatiile proiectului pentru a nu mai surprinde pe nimeni dintre participanti de finalitate. Procese de finalizarea proiectului Finalizarea si intreruperea operatiunilor cit si dispersarea echipei de proiect. Capitalizarea concluziilor din experienta capatata de pe urma derularii proiectului. Trecerea in revista a proceselor proiectului si a rezultatelor impreuna cu membrii echipei (team members)si participantii la proiect(stakeholders). Redactarea raportului final de proiect.

No comments: