Wednesday, March 28, 2007

PPrcM project procurement management managementul de proiect al achizitiilor

PPrcM project procurement management managementul de proiect al achizitiilor

PPrcM project procurement management managementul proiectal achizitiilor include procesele necesare obtinerii de bunuri si servicii exteriorare organizatiilor,necesare pentru atingerea obiectivelor propuse. Pentru simplificare, bunul sau serviciile vor fi definite cafiind produs(e). Planificarea achizitiilor determina ce sa achizitionezi sicind Planificarea solicitarilor- documnetele referitoare laproduse, caracteristici,specificatii cit si identificareasurselor potentiale care pot livra produsele. Solicitarea(Cererea de Oferta) obtinereacotatiilor,ofertelor,propunerilor Selectarea surselor - sourcing- selectarea furnizorilor dinrindul potentialilor. Administrarea contractelor - managementul relatiilor cufurnizorii. Inchiderea contractelor- completarea stabilirea detaliilorlegate de contracte, livrare cost cantitate calitateamplasamentul/locatia unde se va face livrarea. Procesele interactioneaza intre ele cit si cu alte zone decunostinte. Fiecare proces va necesita alocarea unui efortspecific de la una sau mai multe persoane implicate saugrupuri, bazind toata actiunea pe nevoile proiectului. Cu toate ca aici procesele sunt descrise ca elementediscrete si cu interfete bine definite, practica poatesuprapune si interactiona elementele ca atare. PPrcM este analizat din perspectiva cumparatorului,incadrul relatiei stabilite dintre cumparator si furnizor,relatie care poate exista la mai multe niveluri in cadrulaceluiasi proiect. Functie de zona de aplicare, furnizorulpoate fi denumit subcontractor sau vinzator sau furnizor. Vinzatorul va actiona ca si cum vinzarea respectiva, vadeveni un proiect in sine. Cumparatorul devine astfel client si o persoana cheiepentru vinzator. Echipa de proiect a vinzatorului il va trata pe client cape un participant cheie la proiect (key stakeholder),echipa va trebui sa devina preocupata cu toate elementeleproceselor managementului de proiect(initierea,planificarea, executia, controlul, finalizarea) ci nu doarcu procesele care cuprind zona cunoasterii (procesele deintegrare, scope management, time management, qualitymanagement, comm management, riskmanagement, h/rmanagement,managementul achizitiilor-PPrcM ). Termenii siconditiile contractuale devin date preliminarii in cadrulproceselor proiectului de vinzare a vinzatorului. Contractul va contine de asemenea ca date deintrare(obiective de cost, rezultate majore-majordeliverables, etape majore/esentiale key milestones) saupoate limita optiunile echipei de vinzari(aprobarea deachizitie ar putea fi data de altcineva decit cumparatorulin sine, o persoana terta sau un departament). PPrcM managementul achizitiilor subprocese majore PPrcM 1 planificarea achiztiilor PPrcM 2 planificarea solicitarii PPrcM 3 solicitarea PPrcM 4 selectia surselor a furnizorilor PPrcM 5 administrarea contractelor PPrcM 6 incheierea contractelor PPrcM 1 planificarea achiztiilor 1preliminarii scopul, descrierea produsului, resursele achizitiei, conditiile de piata constringerile asumari arogari 2unelte/instrumente si tehnici efectuarea sau achizitia unei analize, discernamintul expertului, selectarea tipului de contract 3rezultate plan managementul achizitilor dare de seama referitor la activitatea de managementulachizitiilor PPrcM 2 planificarea solicitarii 1.preliminarii obtinerea,insusirea planului de management al achizitiilor dare de seama referitor la activitatea de managementulachizitiilor alte rezultate planificate pentru a fi obtinute 2unelte/instrumente si tehnici formele standards discernamintul expertului, 3rezultate documentele legate de achizitie criteriile de evaluare actualizarea darii de seama legata de managementulachizitiilor PPrcM PPrcM 3 Solicitarea 1.preliminarii documentele achiztiei listele vinzatorului/furnizorului calificat/acceptat 2.intrumente si tehnici confernte de prezentare,publicitatea 3.rezultate porpunerile de achizitie PPrcM 4 selectia surselor a furnizorilor 1.preliminarii-propunerile, criteriile deevaluare,politicile organizationale 2.instrumente&tehnici negociere contracte, estmari independente, sistemele de cintarire si scanare 3.rezultatele contractul PPrcM 5 administrarea contractelor 1.preliminarii contarctul rezultatele muncii solicitarile de schimbare facturile completate de furnizor, adevarata lor configuratie 2.instrumente&tehnici sistemul de control al schimbarii contractului raportarea perfromantei sistemul de efectuarea platilor rezultate corespondenta, schimbarile contractuale, cererile de plata, de achitare PPrcM 6 incheierea contractelor preliminarii documentatia contractuala instrumente&tehnici auditurile de pre achizitie rezultate formatul contractului, acceptarea formala finalizarea contractului

No comments: