Monday, March 12, 2007

Managementul echipei de proiect/Manage Project Team

Managementul echipei de proiect/Manage Project Team-adica e diferit de dezvoltare:

-observa
-tine un registru al chestiunilor importante
-mentine contactele
-evalurea perfromantei cu care se finalizeaza proiectul
-rezolvarea activa a conflictelor pe care membrii echipeinu le rezolva singuri

Rezultatele Managementului echipei de proiect/ManageProject Team

-solicitarea derularii corectiilor,actiunilor preventivedeorice natura pentru reducerea iimpactului oricarorprobleme care apar pe perioada derularii proiectului
-furnizarea evaluarilor individuale ale membrilor echipeide proiect
-documentatie si evidenta concluziilor trase dinactivitatile precedente
-schimbari de implementat in managementul planuluiproiectului

Observation&Conversation-actiuni proactive de supravegheresi asistenta

Evaluarea Evolutiei Proiectului/Project Performance Appraisal-evaluarea pefromantei individuale cit si a echipei de proiect

Issues Log-e un registru de evidenta care ajuta ladezvoltarea ulterioara a unor probleme.

Puterile Project Managerului/Powers of the Project Manager-
sau cum sa obtii cooperarea dintre participanti si echipa de proiect

Puterile Project Managerului/Powers of the Project Manager sunt:
-Formala(Legitimata)-puterea bazata pe pozitia sa .
-Recompensatorie,decernarea premierelor.
-Coercitiva(Penalizatorie)administreaza diverse penalizarimembrilor echipei.
-Expertiza
-de Referinta

Leadership Styles
Directing-Delegind/
Delegind activitatile membrilor de echipa
Facilitating-Facilitind-coorodonind preliminariilor altoractivitati derulate
-Coaching-instruind pe ceilalti
-Autocratic-Realizind decizii fara a tine cont deprecedente.
-Consultative-Consultative-invitind si pe altii la dezbatere si decizie
-Consensus-Consens-rezolvarea problemelor prin gasirea solutiilor in cadrul grupului.

Managementul Conflictelor/Conflict Management

Conflictul e inevitabil deoarece:
-natura proiectelor se adreseaza nevoilor si cerintelorparticipantilor la proiect
-project managerul are puterile limitate in cadrulproiectului
-resursele se obtin de la managerii functionali

Conflictele pot fi evitate prin urmatoarele tehnici:
-Informarea echipei despre:
--directia exacta catre care se indreapta proiectul
--constringerile si obiectivele proiectului
--continutul cartei proiectului
--toate deciziile cheie
--schimbarile
-Insarcinarea clara si fara ambiguitati sau suprapuneri deresponsabilitati.
-Realizarea insarcinarilor in maniera interesanta siprovocatoare profesional.

Sursele de conflict in cadrul echipei de proiect sunt:
-planificatoarele/programele schedules
-prioritatile proiectului-project priorities
-resursele-resources
-opiniile tehnice-tehnical opinions
-procedurile administrative-administrative procedures
-cost costul
-personality/personalitatea chiar daca se traieste cuimpresia ca e prima sursa generatoare de conflict,nu este.

CEA MAI BUNA REZOLVARE E CEA CARE IMPLICA PARTILE IN CONFLICT.

Tehnici de rezolvarea conflictelor:
-Confruntarea/Confronting
- gasirea unei solutiicistig/cistig
-Compromisul/Compromising-gasirea solutiei care asigurasatisfactie ambelor parti, e genul de solutie de tippierdere/pierdere
-Retragerea/Withdrawal-practic se amina un conflict caremocneste si are sanse sa scape din control.
-Smoothing-sublinierea mai de graba a apropierilor si punctelor comune, decit a diferentelor.
-Fortarea/Forcing-presarea si impunerea unui punct devedere in detrimentul celuillat.

Algoritm de rezolvarea problemelor:
1.Definirea cauzelor problemei
2.Analizarea problemei
3.Identificarea solutiilor
4.Implementarea deciziilor,alegerea deciziei optime.
5.Analiza deciziei si confirmarea rezolvarii problemei.

Teoria Asteptarii/Expectancy Theory-cei care cred caeforturile le vor fi rasplatite pe masura asteptarilorramin productivi si perfromanti conform asteptarilor.

Arbitrajul/Arbitration utilizarea unei parti neutre

Perquisites(perks)- recompense speciale unor angajati

Fringe benefits-beneficiile standard acordate formalangajatilor

Motivation Theory-teoria motivatiei-
teoria X-managerii care accepta ca oamenii lucreazaperformant supravegheati
Teoria Y-managerii care accepta ca oamenii lucreazaperformant nesupravegheati.
Piramida ierarhiilor Maslow-oamenii nu lucreaza pentrusiguranta sau bani, ei au nevoi de acoperit nevoi fiziologice,de siguranta, sociale, de stima, actualizare si de crestere.
Teoria Hertzberg-factorii de igiena pot creste sau reduce motivatia dar niciodata nu vor fi suficienti: conditiile de lucru,salariul, viata personala, relatiile,securitatea,statutul
Agenti Motivationali-Motiivating Agents:
-responsabilitatea-delegarea responsabilitatii
-dezvoltarea profesionala
-recunoasterea profesionala
-auto pregatirea

No comments: