Wednesday, March 28, 2007

PQM Managementul calitatii Proiectului (Project Quality Management)

PQM Managementul calitatii Proiectului (Project Quality Management)

PQM Managementul Calitatii Proiectului (Project Quality Management) include procesele necesare asigurarii nivelului de satisfactie solictat, incluzind 'toate activitatile generale de management care determina in cadrul sistemului de calitate, cresterea calitatii,politicile de calitate, obiectivele de atins in domeniul calitatii, asigurarea calitatii, controlul si cresterea calitatii'. Procese majore PQM Managementul calitatii Proiectului (Project Quality Management) : Planificarea Calitatii(QUALITY PLANNING) Asigurarea Calitatii(QUALITY ASSURANCE) Controlul Calitatii(QUALITY CONTROL) Aceste procese interactioneaza intre ele cit si cu altele din alte zone de cunoastere. Fiecare proces, in general, apare cel putin o data in fiecare proiect. Cu toate ca aici procesele sunt descrise ca fiind elemente discrete cu interfete bine definite, practica deseori le suprapune si le pozitioneaza chiar interferind. Planificarea Calitatii(QUALITY PLANNING) preliminarii politica legata de calitate in cadrul proiectului obiectivul proiectului (scope statement) descrierea produsului standarde si reglementari rezultatele altor procese cu care interfereaza practica planificarii calitatii instrumente analiza cost/beneficii analiza fluxurilor si a reprezentarea prin diagrame(Flowcharting) derularea unor experimente costurile calitatii rezultate planul de managemntul calitatii proiectului definitii operationale liste de verificari preliminarii catre alte procese Asigurarea Calitatii(QUALITY ASSURANCE) preliminarii planul de managementul calitatii proiectului rezultatele masuratorilor de controlul calitatii definitii operationale instrumente instrumente si tehnici de planificarea calitatii audituri referitoare la calitate rezultate cresteri ale calitatii Controlul Calitatii(QUALITY CONTROL) preliminarii rezultatele muncii planul de management al calitatii defintii operationale liste de verificari instrumente inspectii, diagrame de control, diagrame pareto, sampling statistic, organigrame, analize de trend rezultate cresterea calitatii deciziile de acceptanta rework liste de verificare imbunatatite ajustari de proces Echipa de proiect mai trebuie sa tina cont de : -satisfacerea clientilor- intelegerea managementul si influentarea nevoilor astfel incit clientului sa ii fie inimpinat ecererile si sa se obtina satisfactia acestuia. Aceasta presupune combinarea acomodarii la cerinte (proiectul trebuie sa aiba finalitatea care este deja hotarita, el va indeplini ceea ce se spune ca va indeplini) si potrivirea cu scopul pentru care e creat(produsul sau serviciul va satisface nevoile reale) - prevenirea prin inspectie - costul d eprevenirea greselilor este mai mic decit costul corectarii acestora, lucru realizabil prin inspectie. -managementul responsabilitatii - succesul proiectul implica si participarea tuturor membrilor echipei de proiect, raminind insa responsabilitatea managemntului de a asigura resursele necesare reusitei. - procesele din interiorul fazelor - ciclul repetat plan-do-check-act(planifica-executa-verifica-reactioneaza) este similar in cazul in care fazele si procesele proiectului se combina.

No comments: