Tuesday, March 27, 2007

executia proiectului (project executing) comunicarea

Comunicarea
Proiectele produc multa hirtie si putina informatie.
Tipuri de comunicare

Comunicarea Telefonica
Avantaje
-comunicare scurta,focalizata,personalizata.
-e posibila combinarea manierei personale cu contactele dela distanta.
Dezavantaje
-sursa de intrerupere,comunicare disfunctionala.

Voice Mail
Avantaje
-sunt mai putin sensibile comparativ cu mesajele directetelefonice.
-modalitate de contact cu persoane din locatii departate.
Dezavantaje
-mesajele lungi se pot pierde sau interfereaza nedorit.
-destinatarul poate sa nu le utilizeze.

Mail
Avantaje
-evidentacorespondentei,rapid,verificabil,detaliat,utilizabil.
Dezvanataje
-pot fi strese,nesalvate,necitite,riscante

Note scurte de mina
Avantaje
-rapide, eprsonale,prietenoase si ieftine
Dezavantaje
-limitate,concise,restrinse ca aplicabiliate si spatiu

Vizite informale
Avantaje:
-vizita la lcul actiunii,datele reale,discutii directe
Dezavantaje:
-discutiile pot fi uitate si isi pierd din precizie.

Intilnirile formale
Avantaje:
-exprimarea opiniilor si discutii in vederea rezolvariiproblemelor.
Dezavantaje:
-oferirea opiniilor in public nu e agreata de toti,aparfactori disruptivi.

Raportari si Memorii
Avantaje:
-actualizeaza procedurile si contin informatii de ultimmoment.
-asigura o evidenta permanenta.
Dezavantaje:
-pot fi cu usurinta interpretate gresit, in special laraportari negative.

Mesajele Fax
Avantaje:
-rapide, asigura date si informatii din locatii diverse,bune de memo si raportari.
Dezavantaje:
-nu pot acoperi elemente de confidentialitate, depind destarea masinii fax.

Prezentarile formale
Avantaje:
-recomandabile prezentarilor complexe unei audientediversificate.
-permit folosirea mijloacelor media si a graficelor
-efectuate profesional ofera impresii de durata.
Dezavantaje:
-prezentarile implica planificare,resurse,pregatiri,consumresurse,timp

Selectarea mediului potrivit:
-Chestiunile reale se discuta personal,evitati notificarile.
-Intrunirile nu se folosesc pentru atacuri la persoana saucritici.
-Limitati numarul mail urilor zilnice.
-Folositi faxul si voice mail ptr aanunta raportul mai lungce va sosi.
-Limitati numarul intrunirilor, limpeziti va agendaintilnirii.
-Nu neglijati factorii personali, de cultura a echipei siorganizatiei.

Mesajele eficiente
-Subliniaza ceea ce se doreste de transmis.
-Sunt construite pe masura audientei.
-Justifica genul de alegere al mediului de transmitere amesajelor.
-Nu neglijeaza si nu sare peste introducere in care seidentifica chestiunile de dezbatut,contextul,oportunitateasi interesul.
-Sunt concise pe cit posibil.

Ascultarea e parte a comunicarii
-Opriti va si lasati pe ceilalti sa vorbeasca ce au nevoiesa spuna.
-Nu ii intrerupeti pe cei care vorbesc trebuie sa termine.
-Ascultati ca sa intelegeti.
-Eliminati intreruperile si distragerile.
-Ascultati cu scop si interes, ascultati ce se afla intrecuvinte.
-Reformulati pentru o mai buna intelegere,cereticlarificari.

Esti responsabil pentru ceea ce ceilalti aud
Esecurile vin din:
-Mesajul e gresit interpretat.Tonul.vocabularul,mediul,timpul sunt insuficiente.
-Mesajul a fost considerat neimportant si ignorat.
-Mesajul a fost transmis prea tirziu.
-Mesajul a ajuns unde nu trebuia.
-Nu trimiteti mesaje care au mai mult efecte negative decit pozitive.

No comments: