Wednesday, March 28, 2007

initiating process group initierea proiectului

Initiating Process/Proceselede initiere ale proiectului pot incepe cu proiectul in diferite faze, uneori studiile de fezabilitate fiind finalizate sau nu, unele proiecte fiind selectate dintr-o lista de posibile proiecte inainte de initiere alte dati selectia avind loc chiar in momentul procesului de initiere.
Preliminariile procesului de initiere/Initiating Process:
-Necesitatile afacerii.
-Ce se va solicita proiectului sa intreprinda?
-Cum se va potrivi proiectul cu planul strategic de sprijin din cadrul companiei?
-Cine vor fi participantii la proiect?
-Contractele, daca munca se intreprinde in conditii contractuale.
-Standardele industriale.
-Procesele de schimbare .
-Modul operational de business al firmei, definirea proceselor si procedurilor.
-Precedente in relatiile dintre sponsorul proiectului,participanti si echipa de proiect.
-Template uri ale proiectelor precedente.
-WBS uri istorice.
-Estimari istorice.
-Compania, tendinte,proiecte, impact asupra proiectului care se va derula?
-viitorul companiei.
-Cultura companiei.
-Membrii echipei de proiect.

Activitati intreprinse in timpul procesului de initierea proiectului:
1.Selectarea proiectului dintr-o lista de proiecte posibile.
2.Selectarea project managerului.
3.Determinarea/Stabilirea autoritatii project managerului.
4.Colectarea informatiei istorice.
5.Divizarea proiectelor mari in faze de proiect.
6.Identificarea participantilor de rang inalt, indentificarea influentelor acestora si a tolerantelor lor la risc.
7.Transforma necesitatile participantilor , dorintele si expectantele acestora in cerinte/specificatii.
8.Asigura necesarul derularii afacerii ca este sub evidenta.
9.Definirea documnetelor de proiect.
10.Constringerile(resurse, schedule, cost)
11.Asigura produsului anvergura, intindere atit finala cit si practica.
12.Intelegerea modului cum proiectul de preteaza obiectivelor strategice ale organizatiei. 13.Determina, stabileste obiectivele de produs si de proiect.
14.Inlesneste rezolvarea elementelor conflictuale.
15.Familiarizarea cu partile de cultura si structura a firmei care interfereaza cu proiectul. 16.Stabileste standardele.
17.Intelegerea practicilor de business ale firmei, a procedurilor si politicilor necesare proiectului. 18.Utilizeaza planificarea la cel mai inalt nivel.
19.Estimarea bugetului si analiza planificatorului.
20.Stabilirea formei cartei de proiect.
21.Coordonarea eforturilor de initierea proiectului cu clientii si participantii.
22.Colaborarea cu beneficiarii in vederea stabilirii criteriilor de acceptanta.
23.Stabilirea organizatiei initiale de proiect.
24.Evidentirea tuturor riscurilor deja cunoscute.
25.Stabilirea etapelor.
26.Stabilirea metodei de control a anvergurii proiectului.
27.Finalizarea cartei proiectului.
28.Obtinereaa formala a aprobarilor legate de carta proiectului.
29.Crearea preliminara a project scope statement

No comments: