Monday, March 12, 2007

Quality Management

Definirea Calitatii/Quality definition- Calitatea este definita ca fiind drept masura in care proiectul satisface cerintele impuse.

Definirea Managementului Calitatii/Definition of Quality Management-Managementul Calitatii/Quality Management include crearea si urmarirea politicilor si procedurilor care au ca scop asigurarea ca proiectul respectiv intruneste necesitatile pentru care el este derulat.Aceasta poate insemna acelasi lucru cu finalizarea proiectului fara deviatii de la cerintele de proiect. Managementul calitatii include planificarea calitatii(quality planning),asigurarea calitatii(perform quality assurance) si controlul caltitatii(perform control quality).

Project managerul ar trebui sa recomande imbunatatirea standardelor de calitate ale organizatiei, politicile si procesele.
Astfel de recomandari sunt asteptate si binevenite de managementul firmei.
Calitatea ar trebui considerata in cazul unei schimbari drept componenta 'triplei constringeri'.
Calitatea trebuie sa fie verificata inainte de finalizarea activitatilor din WBS
Project managerul cheltuieste timp pentru imbunatatirea calitatii.
Project managerul determina ritmicitatea si metrica folosite in evaluarea calitatii inainte de derularea proiectului.
Project managerul trebuie sa dezvolte un plan in vederea imbunatatirii continue a calitatii.
Citeva activitati legate de calitate pot fi finalizate prin asigurarea calitatii sau prin controlul ei.

Actiuni intreprinse in vederea asigurarii calitatii unui proiect:
-Revizuirea cartei proiectului si analizarea anvergurii acestuia.
-Asigurarea aceleiasi definitii a notiunii de calitate catre toti participantii.
-Identificarea standardelor care sunt aplicabile proiectului.
-Identificarea nivelului de performanta dorit si urmarit sa fie realizat de produs.
-Stabilirea standardelor de atingere a performantelor.
-Crearea altor standarde de proiect.
-Dezvoltarea sistemului de control al calitatii.
-Raportari,estimari, intruniri,evaluari.
-Asigurarea calitatii,controlul calitatii, evaluarea eficientei sistemului de calitate.

GoldPlating-ofera clientului elemente suplimentare de oferta, extra optiuni(extra functionalitate, componente de calitate ridicata, performante ridicate).Aceatsa practica nu e recomandata neaducindu-se nici o valoare proiectului, majoritatea optiunilor sunt adaugate de catre echipa deproiect in baza unor presupuneri in legatura cu cerintele clientului.

Prevenirea in locul inspectiei/Prevention over Inspection- Cu mult timp in urma prin mentinerea calitatii se intelegea doar inspectarea rezultatelor de proiect pentru a se vedea daca se verifica la standardele de conformitate cu norma, nelunindu-se in calcul costul de neconformitate. CALITATEA SE PLANIFICA, NU SE VERIFICA.

Analiza Marginala/Marginal Analysis- calitatea optima se obtine cind costurile de imbunatatirea calitatii sunt egale cu cele de asigurarea acesteia.

Kaizen- micile imbunatatiri ale produselor, caracteristicilor si proceselor vor duce la reducerea costurilor si asigurarea consistentei performantelor produslui.
Kai(alter)Zen(make better improve)

JIT Just in Time-Multe companii au constatat ca detinerea de bunuri in stoc e costisitoare si nenecesara.Metoda JIT determina folosirea calitatii ca principal factor prin care se selecteaza ofertele furnizorilor si se lucreaza cu ei in cadrul proiectelor.

TQM Total Quality Management - managementul total al calitatii-implica intreaga organizatie.

Impactul calitatii reduse/Impact of Poor Quality:
-Cresterea costurilor.
-Scaderea moralului.
-Satisfactia scazuta a clientului.
-Riscul marit.
-Realocare de efort si resurse.
-intirzieri generale.

Costul de conformitate:
Calitatea pregatirii
Studiile
Survey uri

Costul de neconformitate:
Alocare de resurse suplimentare si energii suplimentare.
Rebuturi.
Costuri de inventar.
Costurile garantiilor.

No comments: