Monday, March 12, 2007

Planificarea calitatii/Quality Planning

Planificarea calitatii/Quality Planning

Elaborarea unui plan in vederea obtinerii calitatii:

-Gasirea standardelor de calitate pentru produs si managementul proiectului.
-Crearea standardelor aditionale specifice proiectului.
-Determinarea efortului necesar a fi intreprins pentru intrunirea standardelor.
-Determinarea modalitatii de evaluare in vederea asigurarii de intrunire a standardelor.
-Obtinerea unui echilibru intre calitate si anvergura proiectului,costuri, timp,riscuri.
-Crearea unui plan de managemnet suplimentar si atasarea acestuia la planul de management.

In vederea asigurarii calitatii se vor intreprinde:

-Analiza cost/beneficii

-Benchmarking- analiza proiectelor precedente in vederea imbunatatirii proiectului actual si asigurarea bazei de evaluare a evolutiei calitatii.

-DOE Design of Experiments-folosirea unor experimente pentru a determina variabilele care pot imbunatati calitatea. DOE e o metoda statistica car epermite schimbarea sistematica a factorilor incadrul procesului, oferind posibilitatea de a vedea ce combinatie are un impact scazut dar nu incetineste derularea proiectului, e o metoda imprecisa.

-COQ Cost of Quality-costurile de prevenire si costurile de evaluare, costurile de esec sunt costurile calitatii reduse.

-Rezultatele planificarii calitatii.Outputs of Quality Planning
Quality Management Plan
-stabileste care sunt standardele care sunt folosite la proiect.
-stabileste persoanele care sunt implicate in managemntul calitatii
-stabileste cine, cind si ce va face specific ca indatorire
-revizuieste de timpuriu deciziile in vederea asigurarii unor decizii corecte.
-sedintele care trebuie tinute in vederea obtinerii calitatii.
-raportarea privind obtinerea calitatii.
-metrica folosita in vederea vealuarii calitatii.
-stabileste ce parti aleproiectului vor fi evaluate si cind.

Lista de verificare/Checklist-O lista cu articole de inspectat in vederea notarii defectelor gasite. Lista de verificare/Checklist e creata in planificarea calitatii si folosita in controlul calitatii.

Process Improvement Plan-Planul de imbunatatire intreprins de project manager in vederea reducerii aparitiei defectelor, economisind timp, bani si crescind satisfactia. planul elaborat cu activitatile de imbunatatirea calitatii devine parte din planul proiectului.

Quality Baseline-evalueaza activitatea managerului de proiect.

Quality Metrics-Modalitatea de masurare in sine.

No comments: