Tuesday, March 27, 2007

executia proiectului (project executing) organizatia

Crearea organizatiei care functioneaza.
Toti sa fie in acelasi tren si sa vada aceeasi directie aratata.
Diferitele tipuri de structura organizationala.
Comunicarea, coordonarea, cooperarea cheile muncii in echipa.
Focalizarea pe rezultatul final.

3C jocul in echipa- Comunicarea, coordonarea, cooperarea cheile muncii in echipa.

Verifica daca sunt toti in acelasi tren- pe linga raportare si delegarea responsabilitatilor, fiecare membru al echipei de proiect trebuie sa aiba harta aceluiasi parcurs. Stabilirea relatiilor intre membrii echipei si cimentarea acetsora inseamna timp, implicare si planificarea functionala a activitatilor.

Drama umana-In cadrul organizatiei: personalitatea, politicile organizationale, cultura firmei.

Echipa de proiect:
1.-Fiecare membru comunica si coopereaza, realizind ca insarcinarile nu se rezolva de unul singur.
2.-Impart metode si instrumente pentru evaluarea progreselor proiectului si raportarea situationala.
3.-identifica si rezolva impreuna problemele.
4.-Accepta principiul ca daca unul esueaza sufera toata echipa.
5.Realizeaza ca structura echipei si obiectivele proiectului ramin neschimbate chiar daca se modifica componenta personalului prin cei care intra in echipa sau prin cei care pleaca din ea.

Bazele organizarii

Organizatia de tip functional,imparte pe departamente activitatile si proiectele pot deveni structura departamentala separata.
Avantajele:
-Familiaritatea echipei.
-Stabilirea sistemului administrativ.
-Disponibilitatea personalului.
-Eficienta planificarii.
-Autoritatea clara asupra sistemului.
Dezavantajele:
-Izolarea proiectului, finalziarea se poate face separat de alte parti ale firmei.
-Resursele limitate,apare ineficienta prin limitarea resurselor din cadrul departamentului.
-Procedurile birocratice,multiple niveluri de aprobare.
-Nefocalizarea pe proiect, nefiind singura activitate desfasurata in firma.
-Stabilirea prioritatilor in cadrul departamentului.

Organizatia de tip proiect- are structura pura de proiect.
Avantaje:
-Autoritatea clara asupra proiectului.
-Comunicatii de proiect simplicate.
-Accesul la expertiza speciala.
-Focalizarea pe proiect si prioritati.
Dezavantaje:
-Duplicarea eforturilor, daca se deruleaza in acelasi timp mai multe proiecte e necesara duplicarea eforturilor.
-Neclarificarea motivatiei si loialitatilor.
-Rivalitati in cadrul aceleiasi firme.
-Reintegrarea incerta a resurselor odata cu finalizarea proiectelor.


Organizatia matriciala
Avantaje:
-Focalizare limpede pe proiecte.
-Staff flexibilizat.
-Adaptabilitatea la o gama larga de proiecte.
-Oportunitati de dezvoltarea personalului.
-Adaptabilitatea la schimbarile din cadrul afacerii.
Dezavanataje:
-Conflictele dintre managementul functional si cel de proiect sunt inevitabile.
-Complexitatea relatiilor de autoritate.
-Sisteme complexe de recompensare a membrilor echipei.

Celmai des se prefera structura mixta intre organizatia functionala si cea matriciala.
Formula de organizare depinde de dimensiunea proiectului,de lungimea proiectului, de componenta echipei si de experienta membrilor ei cit si de localizarea proiectului.

Echipele mici sunt de regula cu mult mai eficiente dar nu sunt singura optiune, de accea organizarea unei mari echipe de proiect in grupuri mai mici e deseori o optiune.

Project managerul este un coachm daca nu va sti cum si cui sa dleege rolurile si responsabilitatile,echipa nu va sti cum sa lucreze impreuna si nu se vor obtine rezultatele dorite.

Pentru a evita problemele de firma trebuie lucrat delicat cu cei care sunt insarcinati sa participe la proiect dar sunt din mediul functional al firmei.

No comments: