Wednesday, March 28, 2007

participantii la proiect (stakeholders)

participantii la proiect (stakeholders)

Participantii la proiect sunt cei care determina gradul de succes al proiectului. Cei care participa la proiect deseori se pot afla in stare tensionala si chiar conflictuala. Cunoasterea de catre managerul de proiect a tuturor participantilor cit si a rolului si asteptarilor acestora va duce la gasirea solutiilor de compromis care sa nu blocheze derularea proiectului si finalizarea pentru a se intimpin asteptarile participantilor. E bine ca sa se deosebeasca din categoriile participantilor, pe participantii cheie, cei care vor determina gradul in care proiectul finalizat, a intimpinat asteptarile participantilor sau nu. Participantii implicati in proiect, pot fi persoane fizice sau juridice. Categoriile cele mai des intilnite sunt : Managerul de proiect(Project manager) Sponsorul/Sustinatorul Proiectului (Project Sponsor) Beneficiarul (Costumer) Cercul de comanda/Statul Major/Board ul Director (Board of Directors) Managerii Executivi (Executive Managers) Managerii departamentali/operationali (Department Managers) Distribuitorii (Vendors) Furnizorii(Suppliers) Structura organizationala a project managerului(Project Manager Office) Managerul de proiect(Project manager) Sponsorul/Sustinatorul Proiectului (Project Sponsor)- decide si aloca resursele de proiect Beneficiarul (Costumer) - client sau consumator beneficiaza direct de rezultatele proiectului Cercul de comanda/Statul Major/Board ul Director (Board of Directors) Managerii Executivi (Executive Managers) Managerii departamentali/operationali (Department Managers) Distribuitorii (Vendors) furnizeaza clientilor produsul implicati in depzitare,promovare,livrare Furnizorii(Suppliers) - vor participa la obtinerea tuturor resurselor necesare proiectului Structura organizationala a project managerului(Project Manager Office) -o echipa sau firma Deseori participantii la proiect au conflicte de interese sau ajuns pe pozitii generatoare de tensiuni. Cunoasterea completa a participantilor, intereselor cit si cunoasterea expectantelor participantilor va diminua din sansele de naruire sau blocare a proiectului, project managerul fiind in situatia de a gasi macar solutia minima care sa nu blocheze derularea proiectului. Ca situatie limita nu trebuie neglijati beneficiarii proiectului, tot ceea ce va fi intreprins in cadrul managementului conflictelor interne, fiind facut in asa fel incit sa favorizeze beneficiarii priectului.

No comments: